Escritos do CCE aos Presidentes do Goberno e da Xunta de Galicia

IMG42_0347 Imaxe de arquivo

 Este Comité Cidadán de Emerxencia para a Ría de Ferrol, na súa comparecencia desta mañá ante os medios de comunicación, celebrada á entrada do Edificio Administrativo da Xunta de Galicia en Ferrol, notificou a entrega nese Rexistro público, de senllos escritos dirixidos ao Presidente do Goberno e Presidente da Xunta de Galicia, nos que advirte unha vez máis do perigo da localización da Planta de Gas en Mugardos, e do temerario e irresponsable tráfico de gaseiros cargados de gas natural licuado no interior da Ría.

Ínstase a ambas autoridades para que velando pola legalidade e a seguridade dos habitantes desta comarca paralicen a Planta de Gas.
Ambos os escritos conteñen unha síntese das ilegalidades e irresponsabilidades cometidas na última década en relación coa Planta de Gas, facendo unha especial mención ao recente accidente ocorrido en Viarreggia (Italia) onde a explosión dunha cisterna dun tren gaseiro (36 Tm) causou unha vintena de mortos, varios edificios destruídos e a evacuación de 1000 persoas.

Só resta pensar, comparativamente, cales serían os efectos, de producirse un accidente grave na Planta de Reganosa, que alberga nos seus tanques 150.000 Tm, e en cada buque gaseiro 60.000 Tm.


A entrega dos escritos foi apoiada por unha concentración de cidadáns á porta do Edificio da Xunta, convocados por este CCE.

 ¡¡ PLANTA DE GAS FORA DÁ RÍA ¡!


Ler copia dos escritos mencionados.

.

Sr. Presidente del Gobierno de España

28071 Madrid

 Asunto: – Peligrosidad de la Planta de gas de Reganosa

 Manuel Ángel Rodríguez Carballeira, con DNI…, con domicilio…, como Coordinador del COMITÉ CIUDADANO DE EMERGENCIA PARA LA RÍA DE FERROL que agrupa a diferentes colectivos vecinales y ecologista.

 Luz Marina Torrente López, con DNI …, con domicilio …, en nombre y representación de la “PLATAFORMA DE VECIÑOS CRUCEIRO DE MEHA (MUGARDOS)” con el número de CIF G15750920 e integrada en el CCE, se dirigen a VD y Exponen:

 En la Ría de Ferrol se ha instalado una planta de Regasificación promovida por la sociedad mercantil Reganosa. A lo largo de todo el proceso de tramitación que se inicia en el año 1999 se han producido numerosas irregularidades que han sido denunciadas ante los tribunales correspondientes por los vecinos, entidades cívicas, y grupos ecologistas que se agrupan en el Comité Ciudadano de Emergencia para la Defensa de la Ría de Ferrol. Hasta el día de hoy el Tribunal de Superior de Xustiza de Galicia ha dictado tres sentencias que invalidan toda la tramitación de Reganosa por haber sido realizada sin el correspondiente Estudio de Impacto Ambiental  y debido a que el Plan General de Ordenación Urbana del Ayuntamiento de Mugardos  prohíbe una instalación de estas características en esa ubicación.

El motivo de dirigirnos hoy a Vd obedece a nuestra preocupación por el reciente accidente ocurrido en Viareggio (Italia), donde la explosión de un vagón-cisterna cargado con gas  licuado  produjo más de 20 muertos, lo que demuestra el tremendo potencial destructivo de esta sustancia.  Siendo conocedores que por parte del gobierno que Vd preside se  está elaborando la futura planificación energética del Estado, creemos que es importante que conozca a fondo la actual situación de esta planta de regasificación.

 Reganosa se encuentra enclavada en el interior de la Ría de Ferrol. Una  Ría que se comunica con el mar abierto a través de un estrecho y sinuoso canal, los buques gaseros deben atravesar un canal de 5 Kms de largo y tan solo 150 metros de ancho navegables, siendo necesario 6 cambios de rumbo; cuando en el resto de las plantas un solo cambio es suficiente para abandonar el puerto. Para esta operación deben estar apoyados por dos prácticos del puerto, cuatro remolcadores de alta capacidad de tiro, deben darse unas buenas condiciones de viento (menos de 15 nudos) y visibilidad (mas de 1000 m.) y solo puede realizarse en el entorno de una hora alrededor de la pleamar diurna. Todas estas circunstancias imposibilitan que en caso de accidente, bien sea en la planta o en el propio buque durante las operaciones de descarga, el gasero pudiese abandonar rápidamente el interior de la Ría y poder salir a mar abierto por sus propios medios, tal y como exige la normativa aplicable para disminuir los efectos de un posible accidente.

Reganosa se encuentra situada a menos de 200 m del núcleo de población de Mehá, 900 m del centro del núcleo de Mugardos, 1000 m del Arsenal Militar de Ferrol, 1500 m del barrio de Ferrol Vello de Ferrol y colindante ( menos de 150 m) con otra peligrosa empresa  “Forestal del Atlántico” cuya actividad  es el almacenaje de hidrocarburos y la producción de colas y resinas para lo cual maneja sustancias explosivas, inflamables y tóxicas. Esta proximidad acentúa el peligro debido al efecto dominó. Como dato ilustrativo, las cantidades almacenadas en esta empresa, solo en derivados del petróleo, superan las 270.000 Tm mientras que el petrolero Prestige no alcanzaba las 70.000 Tm.

Como ya expusimos antes, Reganosa se encuentra en una evidente inseguridad jurídica debido al incumplimiento reiterado de las normativas de seguridad, medioambientales y urbanísticas.

 La ubicación de Reganosa en su actual emplazamiento  es la consecuencia de un continuado proceso de corrupción política y administrativa que produjo unas plusvalías de 30 millones de euros al principal socio promotor de esta iniciativa: el grupo Tojeiro. Estas plusvalías se generaron mediante la transmisión de los terrenos que actualmente ocupa Reganosa y la transmisión de una concesión portuaria.

Reganosa además de ilegal y peligrosa es innecesaria.  La existencia de un gaseoducto procedente de Tui garantiza el abastecimiento que  actualmente realiza Reganosa. El uso simultaneo de la planta y el gaseoducto produciría el colapso de la red, lo cual significa una duplicidad innecesaria de infraestructuras.

En la actual situación, mantener en funcionamiento Reganosa, supone someter a la población a un alto riesgo y con un alto coste medioambiental, político y económico. Las retribuciones que percibirá Reganosa del sistema gasistico  en los próximos 23 años ascenderán a 1500 millones de euros y todo esto solo para aportar menos del 7% de la producción de las otras 5 plantas de regasificación españolas. Si se paralizase la actividad de REGANOSA, su aportación actual podría ser fácilmente absorbida con un pequeño incremento en cada una de las otras plantas.

Existen suficientes pruebas documentadas y evidencias que permitirían revocar  la autorización otorgada. Además de todo lo expuesto, Reganosa  ha  falseado la  justificación técnica presentada en  la solicitud de autorización, puesto que nunca se han alcanzado los consumos de gas alegados por los promotores y  los presupuestos de construcción fueron manipulados. Razones más que suficientes para anular la concesión, tal como se especifica en la autorización administrativa previa. La empresa también ha estado utilizando dos presupuestos, con diferencias de 100 millones de euros, según  conviniera a la empresa solicitar retribuciones o a pagar impuestos, tasas o avales.

 Creemos que es un ejercicio de responsabilidad tener en consideración la anómala situación de esta planta de gas a la hora de elaborar la futura planificación energética.

Un vagón-cisterna con 30 TM de gas licuado ha producido una catástrofe en Italia, con elevados costes en vidas humanas y materiales. En Reganosa se almacenan 150.000 TM.

Aún se está a tiempo de evitar una gran catástrofe. Aún en el caso de que no se pudiera anular la autorización y hubiera que seguir devolviendo la inversión realizada al promotor, con la planta parada siempre sería más beneficioso, porque al menos se evitarían los riesgos a la población y el daño al medio ambiente de la Ría.

 Es por todo ello por lo que Solicitamos que en la futura planificación energética, se tengan en consideración todos estos argumentos para garantizar la seguridad de todos los habitantes de la comarca de Ferrol y se paralice definitivamente la actividad de ésta, por su ubicación, peligrosa.

Atte.

Ferrol a 17 de Julio de 2009

     Fdo. Manuel A. Rodríguez  Carballeira              Luz Marina Torrente López

Sr. Presidente da Xunta de Galicia
Santiago de Compostela

 Asunto: Perigosidade da Planta de gas de Reganosa

 Manuel Angel Rodriguez Carballeira, con DNI …, con enderezo …., como Coordinador do COMITÉ CIDADÁN DE EMERXENCIA PARA  A RÍA DE FERROL que agrupa a diferentes colectivos veciñais e ecoloxistas.

Luz Marina Torrente Lopez, con DNI …, con enderezo …, en nome e representación da “PLATAFORMA DE VECIÑOS CRUCEIRO DE MEHA (MUGARDOS)” con CIF … e integrada no CCE,

se dirixen a Vostede e Expoñen:

 Na Ría de Ferrol instalouse unha planta de Regasificación promovida pola sociedade mercantil Reganosa .Ao longo de todo o proceso de tramitación que se inicia no ano 1999 producíronse numerosas irregularidades que foron denunciadas ante os tribunais correspondentes polos veciños, entidades cívicas, e grupos ecoloxistas que se agrupan no Comité Cidadán de Emerxencia para a Defensa da Ría de Ferrol. Ata o día de hoxe o Tribunal de Superior de Xustiza de Galicia ditou  tres sentenzas que invalidan toda a tramitación de Reganosa por realizala sen o correspondente Estudo de Impacto Ambiental e debido a que o Plan Xeral de Ordenación Urbana do Concello de Mugardos prohibe unha instalación destas características nesa localización.

  O motivo de dirixirnos hoxe a Vd, obedece á nosa preocupación por un recente accidente ocorrido en Viareggio (Italia), coa explosión dun vagón-cisterna cargado con gas licuado, que produciu mais de 20 mortos, o que demostra o tremendo potencial destrutivo desta sustancia.

 Reganosa atópase enclavada no interior de Ría de Ferrol. Unha Ría que se comunica co mar aberto a través dun estreito e sinuoso canle, os buques gaseiros deben atravesar unha canle de 5 Km de longo e tan só 150 m de ancho navegables, sendo necesarios 6 cambios de rumbo, cando no resto das plantas un só cambio é suficiente para abandonar o porto. Para esta operación deben estar apoiados por dous prácticos do porto, catro remolcadores de alta capacidade de tiro, deben darse unhas boas condicións de vento (menos de 15 nós) e visibilidade (mais de 1000m) e só poderá realizarse durante unha hora ao redor da preamar diúrna. Todas estas circunstancias imposibilitan que no caso dun accidente, ben sexa na planta ou no propio buque durante as operacións de descarga, o gaseiro puidese abandonar rapidamente o interior de Ría e poder saír a mar aberto polos seus propios medios, tal como esixe a normativa aplicable para diminuír os efectos dun posible accidente.

 Reganosa atópase situada a menos de 200 m. do núcleo de poboación de Meha, 900 m do centro do núcleo de Mugardos, 1000 m do Arsenal Militar de Ferrol, 1500 m do barrio de Ferrolvello da cidade de Ferrol e colídante(menos de 150 m) con outra perigosa empresa “Forestal do Atlántico” cuxa actividade é o almacenaxe de hidrocarburos e a produción de colas e resinas para o que manexa sustancias explosivas, inflamables e tóxicas. Esta proximidade acentúa o perigo debido ao efecto dominó. Como dato ilustrativo, as cantidades almacenadas nesta empresa solo en derivados do petróleo superan as 270.000 Tm mentres o petrolero Prestige non chegaba ás 70.000 Tm.

Como xa expuxemos antes, Reganosa atópase nunha evidente inseguridade xurídica debido ao incumprimento reiterado das normativas de seguridade, medio ambientais e urbanísticas.

A localización de Reganosa no seu actual emprazamento é a consecuencia dun continuado proceso de corrupción política e administrativa que produciu unhas plusvalías de 30 millóns de euros ao principal socio promotor desta iniciativa: o grupo Tojeiro. Estas plusvalías xeráronse mediante a transmisión dos terreos que actualmente ocupa Reganosa e a transmisión dunha concesión portuaria.

Reganosa ademais de ilegal e perigosa é innecesaria. A existencia dun gaseoducto procedente de Tui, garante o abastecemento que actualmente realiza Reganosa. O uso simultaneo da planta e o gaseoducto produciría o colapso da rede, o cal significa unha duplicidade innecesaria de infraestruturas.

 Na actual situación, manter en funcionamento Reganosa, supón someter á poboación a un alto risco e cun alto custo medio ambiental, político e económico. As retribucións que percibirá Reganosa do sistema gasista nos próximos 23 anos ascenderán a 1500 millóns de euros e todo isto só para aportar menos do 7% da produción das outras 5 plantas de regasificación españolas. Si se paralizase a actividade de REGANOSA, a súa aportación actual podería ser facilmente absorbida cun pequeno incremento en cada unha das outras plantas.

 Existen suficientes probas documentadas e evidencias que permitirían revocar a autorización outorgada. Ademais de todo o exposto, Reganosa  falseou a xustificación técnica presentada na solicitude de autorización, posto que nunca se acadaron os consumos de gas alegados polos promotores e os orzamentos de construción foron manipulados. Razóns mais que suficintes para anular a concesión, tal como se especifica na autorización administrativa previa. A empresa tamén estivo empregando dous orzamentos, con diferencias de 100 millóns de euros, segundo  lle conviñese solicitar retribucións ou  pagar impostos, taxas ou avais.

Cremos que é un exercicio de responsabilidade ter en consideración a anómala situación desta planta de gas á hora de elaborar a futura planificación enerxética.

 Un só vagón–cisterna con 30 Tm de gas licuado ten producido unha catástrofe en Italia, cun elevado custe en vidas humanas e perdas materiais. En Reganosa almacénanse 150.000 Tm.

Estase a tempo de evitar unha grande catástrofe. Aínda no caso de que non se poderá anular a autorización e houbera que seguir devolvendo a inversión realizada ao promotor, a planta parada sempre suporía un benefício, porque se evitarían os riscos á población e o dano ao medio ambiente da Ría.

 Por todo isto Solicitámoslle, que tendo en conta todos estes argumentos para garantir a seguridade de todos os habitantes da comarca de Ferrolterra se paralice definitivamente a actividade desta planta, perigosa pola súa localización.

 Atte.

Ferrol a 17 de Xullo de 2009

Asdo.  Manuel A. Rodríguez Carballeira                        Luz Marina Torrente Lopez

Advertisements
Explore posts in the same categories: Comunicados Comité Cidadán

Etiquetas: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s


%d bloggers like this: