Nota do CCE: Intervención Xudicial de Gas Natural Fenosa, en Italia, para investigar a inflitración da Mafia.

O conflicto dos mariscadores

A xustiza de Italia ordenou hoxe a intervención temporal das sociedades de Gas Natural Fenosa naquel país, no marco dunha investigación iniciada pola Fiscalía de Palermo en prevención a “unha posible infiltración do crime organizado” a través das contratas do grupo.
Gas Natural Fenosa é unha das primeiras accionistas (21%) da Planta de Reganosa e o CCE, hai tempo, ven poñendo de manifesto a súa preocupación por unha serie de operacións, aparentemente especulativas, de descarga de gaseiros para en datas inmediatas volvelo a cargar rumbo a outros paises, entre eles Italia. En diversas ocasións e ante distintos organismos solicitou o CCE a investigación destas operacións e unha vez máis insiste nesta demanda.

O 18 de febreiro do 2013, unha representación do CCE, mantivo un encontró co Fiscal Xeral de Galicia a propósito da problemática da Planta de Gas de Reganosa e no amplo dosier presentado, entre as denuncias pola situación de ilegalidade, reafirmada tras a sentenza doTribunal Supremo, a perigosidade da mesma e a ameaza que supón para a cidadanía o incumprimento de toda a lexislación medioambiental e de seguridade e o proceso de destrucción da Ría de Ferrol (polo uso fraudulento da auga do mar, os verquidos e o recheo ilegal coa complicidade das diferentes administracións) se solicitaba tamén da Fiscalía a investigación seguinte:

“É ben coñecido que o estado español, por falta de xacementos, é un obrigado importador de Gas Natural para cubrir as súas necesidades. Solicitamos á Fiscalía que investigue cales e quenes son as sociedades que realizan as extrañas operacións de exportación de gas que desde Reganosa se fan a Italia, Israel, Arxentina, Xapón, etc…
Solicitamos coñecer cál é o prezo que o Sistema Gasista paga ás empresas por abastecer de gas natural licuado ao Estado Español e como posteriormente se xestiona a venda de este producto para o mercado exterior unha vez que xa ten producido costes no sistema gasista español que pagamos todos os consumidores.
Solicitamos a esta Fiscalía que dada a situación de evidente ilegalidade, perigosidade e dano medioambiental inicie actuacións encamiñadas á suspensión da actividade de Reganosa”.

Tamén no mesmo mes de Febreiro 2013, o CCE entregou a Delegación do Parlamento Europeo que visitaba a nosa Ría, un extenso informe no que se aludía a este tema:

“Debido a la baja actividad, Reganosa ha abierto una nuevo negocio al margen de la condiciones de la Autorización “una nueva línea de negocio”, la participación en el mercado del GNL, utilizando la planta como simple depósito para especular en dicho mercado. Sirva al respecto los siguientes ejemplos:
En el mes de febrero de 2011, el gasero SCF Polar carga en Mugardos 68.000 m³ de GNL para transportarlos a Italia (La Spezia). Un gas que, pocos días antes, había descargado el “Cheikh el Mokrani”, procedente de Argelia. ¿Por qué el gas argelino hace la ruta Orán- Ferrol- Génova, que supone 4540 millas náuticas, cuando la distancia de Orán a Génova solo es de 715 millas?.
El día 13 Mayo de 2011 el gasero Norman Lady entra a descargar procedente de Trinidad-Tobago (Point Fortin) 66.094 m³de GNL, luego vuelve a cargar la misma cantidad y sale el dia 16 rumbo a Argentina (Buenos Aires.
El día 4 de Octubre de 2011 el Gasero “SCF Polar” – Viejo Gasero de 42 años de antigüedad y bandera liberiana- procedente de Las Palmas, entra en Reganosa para cargar 69.700 m³ de GNL con destino a Argentina que el día anterior descargara el Gasero, Catalunya Spirit procedente de Trinidad-Tobago.
El 3 de Abril de 2012 el gasero “LNG Catalunya Spirit” procedente de Trinidad-Tobago, descarga cerca de 50.000 Tons de GNL y sin soltar amarras, vuelve a cargar y zarpa el día 7 con destino a Bahía Blanca- Argentina.
La participación especulativa en el mercado del gas, aumenta las operaciones de riesgo de los gaseros en el interior de la Ría. Mas del 60% de los gaseros que operan con la planta de Reganosa son viejos gaseros con bandera de conveniencia y muchos con más de 30 años de antigüedad.
Debe de recordarse los antecedentes
En 1997, la Guardia Civil descubrió el gigantesco fraude del gasóleo “Operación Remolque”, que consistía en importarlo diciendo que era para exportar, para así eludir el pago fiscal a Hacienda, pero realmente se vendía en el país. Pues bien, las instalaciones de Forestal eran la base de dichas operaciones; el fraude aún debe de estar siendo investigado por el juzgado. Todos estos datos fueron publicados en los medios de comunicación y están recogidos en el libro “ Muros de silencio. Corrupción y amenaza en la Ría de Ferrol. El caso Reganosa”, editado por la Asociación Cultural Fuco Buxán en Mayo de 2007.
Si, la planta de gas de Reganosa es producto de un caso gravísimo de corrupción financiera y política, que además incumple la más básica normativa de seguridad industrial y medioambiental estatal y europea. Los problemas que plantea la Planta de Reganosa, resultado de la corruptela, son insubsanables. Por ello, la planta debe desaparecer de la ría.
10.- Incumplimiento de Reganosa de separación de actividades
La DIRECTIVA 2009/73/CE DEL PARLAMENTO EUROPEO Y DEL CONSEJO de 13 de julio de 2009 (Documento anexo nº 11) sobre normas comunes para el mercado interior del gas natural, establece que debe haber separación de actividades de generación (regasificación), transporte (gasoductos) y suministro a terceros (cargas de gas a buques y exportación.
Por un lado, Reganosa se está beneficiando de las retribuciones del sistema gasista para lo que considera infraestructuras gasistas y gran parte de su beneficio sale de usar esas infraestructuras para sus ventas a terceros países y peajes por transporte en los gasoductos de su propiedad, que no beneficia para nada al sistema gasista español. Los únicos beneficiarios son sus socios.”

Ferrol, 23 de maio de 2014

Comité Cidadán de Emerxencia
para a Ría de Ferrol

 

Explore posts in the same categories: Comunicados Comité Cidadán

Etiquetas: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s


%d bloggers like this: